Blog

Ostatnie „Rabczańskie Rowerowanie” do magicznego źródełka i drewnianego kościółka na Piątkowej Górze

Koniec wakacji zbliżył się nieubłaganie i za nami tak samo już ostatnia z 8 planowych wycieczek. Tematem przewodnim wyprawy było „Letnie rowerowanie do źródełka magicznych życzeń i Kościółka na Piątkowej Górze”, która była w myśl pierwszej wycieczki. Ta wyprawa tak samo wymagała od naszych uczestników większej sprawności fizycznej, gdyż droga do magicznego miejsca jakim jest Piątkowa Góra na Obidowej w Rdzawce wiodła po szlaku górskim. Na szczycie Piątkowej Góry usytuowany jest zabytkowy drewniany Kościółek pw. Świętego Krzyża i wypływające z niej źródełko życzeń Pociesznej Wody, które jest pomnikiem przyrody, z krystalicznie czystą wodą z uzdrawiającą mocą. Z tego miejsca widać wszystkie okoliczne pasma górskie, masyw Babiej Góry w Beskidzie Zachodnim, Lubonia Wielkiego w Beskidzie Wyspowym, a przy pięknej pogodzie można podziwiać panoramę Tatr. Ale zanim tam dojechaliśmy to przystanęliśmy na chwilę przy Muzeum im. Władysława Orkana, minęliśmy Rynek i przejechaliśmy wzdłuż muru okalającego dawne gimnazjum męskie im. Wieczorkowskiego oraz zabudowania dworskie założycieli Rabki. Potem podążyliśmy dalej i dalej urokliwą uliczką równoległą do ulicy Zakopiańskiej, aż do skansenu kolejowego w Chabówce, zatrzymując się po drodze przy kapliczce dziękczynnej. Za skansenem zaczęła się ostra jazda pod górę, aż na Piątkową Górę, wzdłuż tzw. Zakopianki. Po wysłuchaniu niesamowitych historii związanych z tym miejscem, zwiedzeniu kościoła zjechaliśmy na trakt solny, pojechaliśmy w drogę powrotną zatrzymując się jeszcze na chwilę przy Bacówce u Gogoli przy Zakopiance. Zjeżdżając dalej w kierunku Rabki minęliśmy 2 kapliczki choleryczne – białą i czarną, za którymi zjechaliśmy do ul. Zakopiańskiej. Kierując się nią dojechaliśmy do zespołu dworca kolejowego w Rabce, przejechaliśmy obok kościoła Marii Magdaleny i wycieczkę zakończyliśmy w naszej Wypożyczalni Rowerowej „u Julci” usytuowanej przy Salonie Rowerowym Kross na ul. Sądeckiej 25.

Dziękujemy bardzo wszystkim uczestnikom za ten sezon „Rabczańskiego Rowerowania” i zapraszamy serdecznie na przyszły rok 2023! 🙂 Wrócimy do Was z nową energią i nowymi pomysłami na interesujące wyprawy!

Skontaktuj się z nami

Wypożyczalnia rowerów w Rabce-Zdroju to miejsce, gdzie wynajmiesz jednoślad dla siebie, rodziny oraz przyjaciół. Nie czekaj, daj się ponieść przygodzie na jednośladzie. Zadzwoń do nas lub napisz – wypożyczymy Ci rower i doradzimy ciekawe trasy!