Blog

Pierwsza wycieczka III edycji „Rabczańskie Rowerowanie”

I ruszyli…

Za nami pierwsza z 8 czwartkowych wycieczek rowerowych po naszej pięknej Rabce-Zdrój i jej okolicy. Start naszej rowerowej przygody odbył się o 10:00 z ul. Sądeckiej 25 spod Salonu Rowerowego Kross, a uczestnicy korzystali z naszej floty rowerowej (5 rowerów elektryczny i 10 rowerów tradycyjnych), a prowadzili je certyfikowani przewodnicy po kursach PTTK Oddziału Rabka. Na naszym rowerowaniu wszystkim uczestnikom dopisywał wspaniały humor mimo że pogoda nie zachwycała. 😉

Pierwsza wycieczka wymagała od naszych uczestników większej sprawności fizycznej, gdyż „Letnie Rowerowanie” skierowane było w stronę magicznego miejsca jakim jest Piątkowa Góra na Obidowej w Rdzawce. Usytuowany jest na jej szczycie zabytkowy drewniany Kościółek pw. Świętego Krzyża i wypływające z niej źródełko życzeń, pomnik przyrody, Pocieszna Woda, z krystalicznie czystą wodą z uzdrawiającą mocą. Z tego miejsca widać wszystkie okoliczne pasma górskie, masyw Babiej Góry w Beskidzie Zachodnim, Lubonia Wielkiego w Beskidzie Wyspowym, a przy pięknej pogodzie można podziwiać panoramę Tatr. Ale zanim tam dojechaliśmy to przystanęliśmy na chwilę przy Muzeum im. Władysława Orkana, minęliśmy Rynek i przejechaliśmy wzdłuż muru okalającego dawne gimnazjum męskie im. Wieczorkowskiego. Potem dalej i dalej urokliwą uliczką równoległą do ulicy Zakopiańskiej, aż do skansenu kolejowego w Chabówce. Tutaj zaczęła się ostra jazda pod górę drogą rolną, aż na Piątkową Górę, wzdłuż tzw. Zakopianki. Po wysłuchaniu niesamowitych historii związanych z tym miejscem zjechaliśmy na trakt solny, minęliśmy 2 kapliczki choleryczne, a przejażdżkę zakończyliśmy przy kościele Marii Magdaleny.

Skontaktuj się z nami

Wypożyczalnia rowerów w Rabce-Zdroju to miejsce, gdzie wynajmiesz jednoślad dla siebie, rodziny oraz przyjaciół. Nie czekaj, daj się ponieść przygodzie na jednośladzie. Zadzwoń do nas lub napisz – wypożyczymy Ci rower i doradzimy ciekawe trasy!